دلایل استفاده از کارت ویزیت برای رونق و پیشرفت کسب و کار

6 دلیل استفاده از کارت ویزیت برای رونق و پیشرفت کسب و کار

چاپ آنلاین با تیک پرینت:

محصولات پیشنهادی:

کارت ویزیت ها معمولا شامل اطلاعات تماس یک شرکت می باشند. کارت های ویزیت جدید و مدرن به یک ابزار موثر برای جذب مشتریان تبدیل شده اند. امروزه استفاده از این ابزار یک راه برای تاثیر گذاری سریع بر مشتری است.

با تمام پیشرفت های تکنولوژی، کارت های ویزیت هنوز قابل جایگزین نیستند. اکثر مدیران شرکت ها چند کارت ویزیت را در جا کارتی خود نگه می دارند تا زمانی که با یک مشتری احتمالی روبرو شدند از آن استفاده کنند. این کارت های کوچک برای کسب و کار شما زمانی که در یک نمایشگاه، سمینار یا حتی در جلسه هستید مفید هستند.

در ادامه مقاله با تیک پرینت همراه باشید.

ویژگی های یک کارت ویزیت در ارتباطات کاری

زمانیکه در جلسات کاری شرکت کنید یا با کسی که در حوزه کاری شما یا مرتبط به مهارت های شما مشغول بکار است، ارائه یک کارت ویزیت سریع ترین راه برای معرفی خود و دسترسی دوباره آن‌ها به شماست.

کارت ویزیت بخشی از استراتژی برندینگ است که بازاریاب ها برای موفقیت در آن رقابت دارند. یک کارت صرفا اطلاعاتی مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن، آدرس وبسایت و غیره را نگه نمی دارند. طراحان گرافیک این کارت ها را به یک شی چشمگیر تبدیل می کنند. هر عنصر طراحی مانند رنگ، فونت، فضا، تصویر، لوگو و غیره در تاثیر گذاری کارت بر مخاطب موثر است.

اگر مطلب چند اصل در طراحی کارت ویزیت را مطالعه کرده باشید قطعا از اهمیت طراحی حرفه ای و با کیفیت این ابزار مهم آگاه هستید و می‌دانید که طراحی بخش مهمی از موفقیت شما در استفاده از یک کارت را شکل می‌دهد.

برای مشتری کارت ویزیت یک دریچه برای شناخت کیفیت محصولات یا خدمات شرکت شما است. با توجه به مطالعاتی که صورت گرفته است، نزدیک به ۷۲% از مردم در مورد یک شرکت بر اساس کیفیت کارت ویزیت آن قضاوت می کنند. بنابراین واضح است که یک کارت با کیفیت می تواند باعث موفقیت یا شکست کسب و کار شما شود. اگر جنس کارت شما خیلی نازک باشد و طراحی آن نتواند آنها را تحت تاثیر قرار دهد، بسیاری از مشتریان را از دست خواهید داد.

در اینجا ۶ دلیل برای اهمیت استفاده از کارت ویزیت را عنوان می کنیم:

1- سهولت در انتقال اطلاعات تماس

سهولت در انتقال اطلاعات تماس
سهولت در انتقال اطلاعات تماس

یک دلیل برای اینکه کارت ویزیت ها هنوز در گردش هستند سهولت در انتقال اطلاعات تماس می باشد. اطلاعات تماس شرکت برای مشتریان حیاتی است. تمام اطلاعات تماس شما مانند آدرس ایمیل و شماره تلفن بر روی کارت در دسترس مشتری است. گیرنده کارت می تواند به راحتی کارت در کیف پول یا کشوی میز خود قرار دهد. بدین ترتیب این کارت‌ها یک روش سریع برای جستجوی اطلاعات شرکت هستند.

برخی از دستگاه مانند اپل و اندروید می توانند اطلاعات را به تلفن دیگری ارسال کنند. اما زمانی این امکان وجود دارد که دستگاه دیگر نیز سازگار باشد. ممکن است تمام مشتریان شما چنین گوشی هایی نداشته باشند.این باعث می شود که چاپ حضوری با چاپ آنلاین کارت ویزیت برای همه شرکت ها ضروری باشد.

2- یک تماس شخصی

یک تماس شخصی
یک تماس شخصی

زمانی که یک کارت ویزیت را توزیع می کنید مشتریان صرفا اطلاعات تماس را دریافت نمی کنند. بسیاری از سلام کردن ها برای تبادل کارت ها است. و زمانیکه هر دو طرف با سپاس و خوشامدگویی و گذراندن زمانی خوب در محیطی دوستانه اقدام به توزیع کارت می کنند این صمیمیت می تواند به ایجاد یک رابطه قوی و مستمر با مشتری کمک کند.

با اینحال فراموش نکنیدکه کیفیت طراحی و چاپ کارت بسیار مهم است. در حالیکه برخورد صمیمی و گرم با مشتری برای اشتراک کارت ضروری است، کیفیت و طراحی کارت حرفه ای بودن شما را به مشتری نشان می دهد.

۳- ایجاد اولین برداشت از کسب و کار

ایجاد اولین برداشت از کسب و کار
ایجاد اولین برداشت از کسب و کار

یک کارت ویزیت باید توجه مشتریان را به خود جلب کند. عواملی که باعث حواس پرتی مردم می شود در حال افزایش است، بنابراین ایجاد یک برداشت اولیه برای جلب توجه مخاطبان هدف بسیار ضروری است.

ایجاد یک تصور مطلوب از کسب و کار به وسیله یک طراحی جذاب ممکن است. لوگوی شرکت، نمایش جذاب اطلاعات شرکت، استفاده از رنگ ها و فونت متناسب با نام تجاری مطمئنا به حرفه ای به نظر رسیدن کارت ویزیت شما کمک می کند.

۴- مناسب برای بیشتر فرهنگ ها

مناسب برای بیشتر فرهنگ ها
مناسب برای بیشتر فرهنگ ها

برای برخی فرهنگ ها کارت ها بخشی از آیین آنها به شمار می رود. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما در هنک گنگ باشد، شما باید زمانیکه یک شخص کارت ویزیت خود را به شما می دهد به او ارائه دهید.

اگر کارت خود را ارائه ندهید یقینا مشتری خود را از دست خواهید داد. به طور مشابه در ژاپن، مشتریان کیفیت کاغذ کارت ویزیت شما را می بینند و از روی آن کیفیت کار شرکت شما و خدمات آن را قضاوت می کنند.

با اینحال، هنگام طراحی کارت خود ضروری است که به انتخاب رنگ کارت ویزیت دقت ویژه ای داشته باشید و لوگوی شما به طور واضح در یک سمت ظاهر شود.

لوگو و جزئیات تماس دلایلی است که شما کارت را برای آن ایجاد کرده اید.

۵- تبدیل کارت ویزیت به یک ابزار بازاریابی مستقیم

تبدیل کارت ویزیت به یک ابزار بازاریابی مستقیم
تبدیل کارت ویزیت به یک ابزار بازاریابی مستقیم

یک کارت مدرن و سفارشی، یک ابزار بازاریابی مستقیم است. در حالیکه بهینه سازی موتور های جستجو (سئو)، ایمیل مارکتینگ و دیگر روش ها برای جذب مشتریان بالقوه استفاده می شود، اما هنوز هم کارت های ویزیت بیشتر تاثیر دارند.

هنگامی که شما با یک مشتری بالقوه در هر جا از جمله سالن های فرودگاه و کنفرانس ها روبرو می شوید، فقظ کارت خود را به آنها ارائه دهید. تنها کارت های خود را همیشه در جیب داشته باشید تا بتوانید در هر کجا که لازم شد به راحتی آنها را پیدا کنید.

۶- ایجاد ارزیابی از کسب و کار شما

ایجاد ارزیابی از کسب و کار شما
ایجاد ارزیابی از کسب و کار شما

در کارت های ویزیت باید ذکر کنید که چه مهارتهایی را شما یا کسب و کسب و کار شما دارد. نام شرکت و اطلاعات شما به تنهایی کافی نیست. اگر کارت ویزیت شما در مورد مهارت های شما به مشتری اطلاعات دهد امکان ارجاع مشتری به شما بیشتر می شود. فرد گیرنده می تواند کسب وکار شما را به فردی که به دنبال مهارت های شماست معرفی کند. این بسیار مهم است که با افراد در زمینه های مختلف ملاقات کنید زیرا آنها می توانند کسب و کار شما را به دیگران معرفی کنند.

اما ابتدا حاصل کنید که طراحی کارت شما به اندازه کافی مناسب است. با استفاده صحیح از عناصر رنگ، متن، تصاویر و لوگو پیام خود را با نام تجاری خود به طور موثر به مخاطب ارسال کنید. اگر گیرنده کارت را تحت تاثیر قرار دهید احتمال ارجاع آن به خود را بیشتر می کنید.

امیدواریم که از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

مقاله قبلی
چه رنگی مناسب کارت ویزیت کسب و کار شما است؟
مقاله بعدی
مزایای چاپ آنلاین تیک پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up