چگونه یک بروشور شگفت انگیز طراحی کنید که مانند سایر بروشورها که به سطل زباله انداخته میشوند، بروشور خود را در سطلهای زباله پیدا نکنید.
این مقاله به شما راهنمایی میکند تا بتوانید یک بروشور ایدهآل و شگفت انگیز برای کسبوکار خود طراحی کنید، پس ما را در این مقاله همراهی کنید:
برای موفق شدن یک بروشور نیاز به تصاویر و اطلاعاتی داریم که هم مرتبط به کسبوکار شما باشد و هم بتواند یک طرح فوق العاده را در بروشور ایجاد کند.
بروشور چیست؟
بروشور یک سند تا شده است که اطلاعات را به روشی تقسیمبندی شده و آسان برای هضم بهتر ارائه میکند. بروشورها مشابه سایر اسناد چاپی هستند.
بروشورها برای تبلیغ یک برند، محصول یا خدمات خاص طراحی شدهاند. برخلاف کاتالوگها و پوسترها، بروشورها در بخشهایی تا میشوند، بنابراین میتوانند اندازه خود را حفظ کنند اما اطلاعات بیشتری را ارائه دهند.
در دهههای گذشته، ساخت بروشور بسیار پیچیدهتر بوده و نیاز به زمان طولانی و همکاری بین بخشها داشت تا عکاسی، عناصر طراحی شده با دست و تایپوگرافی را در کنار هم قرار دهد.
قبل از اینکه نسخه نهایی به سختی ایجاد شود، یک طرح از چندین پیش نویس فیزیکی عبور میکرد. اعمال تغییرات نیز آسان نبود. امروزه یک نفر میتواند با استفاده از نرم افزارهای طراحی مدرن یک بروشور را از ابتدا طراحی کند و در بروشور تغییراتی را نیز ایجاد نماید.
زمان استفاده از بروشور
زمان استفاده از بروشور نیز اصلا عجیب نیست. یعنی اینکه کجا بهتر است تا از بروشور استفاده نماییم.
بروشورها برای جلب توجه، ایجاد آگاهی و به اشتراک گذاری یک پیام کوتاه عالی هستند. اما وقتی مشتری اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری را جمع آوری میکند، بروشورها در تصمیم خرید مشتری بسیار موثر خواهند بود.
بروشورها در سطحی عمیق، اطلاعات بسیار عالی را در مورد شرکت، خدمات و محصولات آن در اختیار مشتری قرار میدهد. به همین دلیل بروشور خود به تنهایی یک ابزار بازاریابی است.
در چه زمانهایی از بروشور استفاده میشود؟
- تیم بازاریابی- برای معرفی محصولات و خدمات شرکت از بروشور استفاده میکنند.
- تیم مالی- بانکها معمولا برای معرفی خدمات خود به مشتریان از بروشور استفاده میکنند.
- رستورانها- برای معرفی منوی غذای خود از بروشور استفاده میکنند.
- خدمات درمانی- پزشکان برای اینکه بتوانند خدمات خود را به مراجعه کنندگان معرفی کنند از بروشور استفاده میکنند.
- نمایشگاهها- نمایشگاههای خودرو یا محصولات و خدمات مختلف، افراد برای معرفی محصولات و خدمات خود از بروشور استفاده میکنند.
- آژانسهای هواپیمای-شرکتهای هواپیمایی برای ارائه بهتر خدمات خود و معرفی سفرهایشان از بروشور استفاده میکنند.
اندازههای چاپ بروشور
- 5.5 اینچ در 8.5 اینچ
- 8.5 اینچ در 11 اینچ
- 8.5 اینچ 14 اینچ
- اندازههای بزرگتر بروشور 11 اینچ
- 11 اینچ 25.5 اینچ
انواع طرحهای محبوب بروشور
یکی از محبوبترین طرحهای بروشور، برشورهای دوتایی هستند که از وسط تا میشوند. یکی دیگر از محبوبترین طراحیهای بروشور، بروشورهایی هستند که از سه قسمت تا میشوند. همچنین یکی دیگر از انواع طرحهای محبوب در بروشورها، طرحهایی بوده که بصورت آکاردئونی باز و بسته میشوند.
سادهترین چیدمان بروشور دوتایی است که در آن یک ورق کاغذ از وسط تا میشود. این طرح منجر به 4 پانل متوالی میشود که میتوانند مانند یک مجله از چپ به راست خوانده شوند.
طرح چین چین
طرح چین چین، در حقیقت کاغذ به 4 قسمت تقسیم شده و تا میشود که به آن طرح چین چین میگویند.
تاشو دروازه
گاهی اوقات تاشو پنجره نامیده میشود. اگرچه این از نظر فنی سه تایی است، اما منجر به 6 پانل با اندازه مساوی نمیشود. در عوض، سمت راست و چپ کاغذ تا میشوند تا در وسط به هم برسند. این موضوع باعث میشود پانل مرکزی دو برابر بزرگتر شده و فضای بیشتری برای طراحی بصری در داخل بروشور ایجاد میکند.
تاشو دو دروازه
برای ساختن تاشو دروازه دوبل، مراحل بالا را دنبال کنید تا بروشور تاشو دروازه بسازید. سپس دوباره آن را به صورت عمودی از وسط تا کنید. در اینجا یک چین مرکزی در پانل مرکزی ایجاد میشود و در نتیجه یک بروشور باریک ایجاد شده و میتواند راحتتر در یک پاکت قرار گیرد.
دو برابر موازی
یک چین موازی دوتایی به دو چین عمودی نیاز دارد. یک ورق کاغذ بردارید و آن را از وسط تا کنید و دوباره از وسط تا کنید. به این ترتیب، نیمی از ورق در دیگری قرار میگیرد. در پایان، 8 پنل خواهید داشت. بسته به اندازه کاغذ، بروشور به دست آمده ممکن است باریکتر از یک سه تایی معمولی باشد، یا میتواند تقریباً از نظر اندازه مشابه باشد، اما با افزودن 2 پانل.
چین مارپیچی
در نهایت، مجموعه استاندارد ما با چین مارپیچی به پایان میرسد. این طرح شبیه به C-fold است، اما با پانل های بیشتر. جلوه مارپیچی با تا کردن هر پانل به سمت داخل به دست میآید تا آنها در داخل یکدیگر قرار گیرند. به همین دلیل، پانلهای داخلی باید کمی کوچکتر از پانلهای بیرونی باشند، به طوری که بروشور هنگام تا شدن، صاف باشد.
مهمترین عناصر به کار رفته در بروشور
بروشور یک ابزار بازاریابی بوده و بسیار مهم است که محتوایی را در اختیار مخاطب قرار میدهد. به همین منظور سعی کنید تا داستانی جذاب را در اختیار مشتریان خود قرار دهید.
از نحوه طراحی تا متنهای جذابی که استفاده میکنید، میتوانند مخاطبان را ترغیب کنند تا از محصولات و خدمات شما استفاده نمایند.
کاوری جذاب
استفاده از رنگهای با کیفیت و عکسهای با کیفیت و مرتبط در بروشور، میتواند خدمات و محصولات شما را به شکلی باورنکردنی برندینگ کند.
ارائه دهنده پیشنهاد
سعی کنید؛ علاوه بر معرفی خدمات و یا محصولات از طریق بروشور، پیشنهاداتی جذاب و خیره کننده برای مخاطبان خود داشته باشید.
ارائه اطلاعاتی ارزشمند
بروشورها فضای محدودی را برای برقراری ارتباط پیام شما ارائه میدهند، بنابراین اولویت بندی اطلاعاتی که باید گنجانده شود بسیار مهم است. فضایی را به ویژگیها و (مهمتر از آن) مزایای پیشنهاد خود اختصاص دهید و در صورت وجود، جزئیات دیگری مانند قیمتها، تاریخها و زمانها را در نظر بگیرید.
بهترین قوانین کپی رایتینگ در اینجا اعمال میشود: واضح، مختصر باشید و داستان خوبی بگویید که خواننده شما را قهرمان کند.
فراخوان برای اقدام
فراخوان قوی برای اقدام خواننده را ترغیب میکند تا با شما تماس بگیرد. بنابراین به این فکر کنید که میخواهید مخاطبان پس از خواندن بروشورتان چه کاری انجام دهند و بر اساس آن آنها را هدایت کنید.
ارائه اطلاعات تماس دقیق
بسیاری از مردم بروشورها را نگه میدارند تا بعداً، زمانی که زمان مناسب است، به آنها مراجعه کنند. آنها را مجبور نکنید به دنبال راههایی برای برقراری ارتباط با شما باشند.
با قرار دادن نام، شماره تلفن، ایمیل/آدرس وب و مکان فیزیکی خود در پشت آن کار را آسان کنید. برخی از شرکت ها حتی یک نقشه ساده برای کمک به مردم برای پیدا کردن آنها قرار میدهند. این موضوع ممکن است در عصر جیپیاس کمی قدیمی باشد، بنابراین میتوانید به جای آن یک کد QR تعاملی یا چیزهای مفید دیگری اضافه کنید.
با ارائه یک بروشور حرفهایی، خود را حرفهایی معرفی و برندینگ کنید.