چرا و چگونه باید یک بروشور حرفه ای طراحی کرد، تا بتوانیم ارزش واقعی محصولات را به افراد بیان کنیم؟
شاید به نظر بیاید که طراحی یک بروشور کار آسانی باشد، اما طراحی یک بروشور حرفهای اصلا کار آسانی نیست.
شاید از خودتان بپرسید، که بروشور حرفه ای با غیر حرفهای چه فرقی با هم داردند؟
بروشور حرفه ای، بروشوری است که توسط افراد نگه داری شده و در نهایت منجر به فروش شود. اما بروشوری که غیر حرفه ای است، از همان ابتدا که افراد آن را دریافت می کنند، آن را به سطل آشغال می اندازند.
طراحی بروشور حرفه ای برای افزایش فروش ضروری است.
پس طراحی یک بروشور حرفهای را دست کم نگیرید.
محتوا، نوع کاغذ، فونت، رنگ و حتی تصاویری که در طراحی یک بروشور حرفه ای استفاده میشوند، عناصری هستند، که چگونگی به کارگیری آنها می تواند، در حرفه ای یا غیر حرفه ای بودن یک بروشور موثر باشد.
اکنون برای شما این سوال پیش میآید، که چه نکاتی را باید رعایت کرد، تا بتوان یک بروشور حرفه ای طراحی کنیم؟
پس، با ما همراه باشید.
مهمترین نکات طراحی بروشور
در ادامه مقاله به بررسی مهمترین نکات طراحی بروشور میپردازیم و از شما دعوت میکنیم، که ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.
هدف از طرحی بروشور
مخاطبان بازار کسب و کار خود را میشناسید؟ آیا میدانید که چه کسانی از محصولات و یا خدمات شما خریداری میکنند؟
این اولین قدم برای طراحی بروشور است، یعنی بررسی بازار هدف.
شما باید بدانید، که برای چه کسانی دارید بروشور طراحی میکنید.
ابتدا نیاز است، تا مشتریان هدف خود را بررسی کرده، سپس اقدام به طراحی بروشور کنید.
هر ابزار تبلیغاتی چه آنلاین و چه آفلاین مسلما هنگامی که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد، ابتدا قبل از طراحی آن نیاز است، تا نکات یا عناصری را در آن رعایت کرد، که بروشور هم از این قاعده جدا ناپذیر نیست.
استفاده از عناصر حرفه ای هنگام طراحی بروشور
بروشور هم مانند کلیه محصولات چاپی از عناصری تشکیل شده، که ما در ادامه به بررسی این عناصر مهم خواهیم پرداخت.
انتخاب لوگوی مناسب
استفاده از لوگو، یکی از مهمترین عناصری است که نه تنها در بروشور بلکه در کلیه ابزارهای تبلیغاتی کاربرد دارد. به همین دلیل، قبل از طراحی هرگونه ابزار تبلیغاتی، ابتدا به فکر طراحی یک لوگوی حرفهای باشید.
انتخاب متن مناسب
اطلاعات یا محتوایی که در بروشورها درج میشود، معمولا شامل توضیحاتی در مورد سازمان، راههای ارتباطی، اطلاعات مربوط به معرفی و نحوه استفاده از محصولات یا خدمات، عکس و یا تصاویر مرتبط به آن و … است، که میتوان این اطلاعات را در بروشور درج کرد.
انتخاب سایز و اندازه مناسب
معمولا از سایزهای مختلف و رایج A3,A4,A5,A6 و حتی گاهی از سایز ۲۹*۱۴٫۵ به شکل مربعی برای طراحی بروشورها استفاده میگردد. استفاده از این سایزها، بستگی به حجم محتوا و اطلاعاتی دارد، که قرار است تا در بروشور درج و به مخاطبان ارائه گردد.علاوه بر انتخاب سایز مناسب برای طراحی بروشور، نوع کاغذ مورد استفاده نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و معمولا از کاغذ گلاسه به گرماژ ۸۰ تا ۱۵۰ و یا از کاغذ تحریر برای طراحی و چاپ بروشور استفاده میشود. البته ما به شما توصیه میکنیم، که از کاغذ گلاسه استفاده کنید، زیرا این نوع کاغذ، نسبت به تحریر دارای ضخامت بالاتری بوده و به همین منظور از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردار است.
انتخاب تصاویر مناسب
هنگام انتخاب تصاویر برای طراحی بروشور، بهتر است تا از عکس های صنعتی و مرتبط یه محصولات کسب و کار خود استفاده کنید، اما اگر امکان استفاده از عکسهای حرفهای و صنعتی را ندارید و میخواهید تا از تصاویر موجود در اینترنت استفاده کنید، به شما توصیه میکنیم، تا از تصاویر مرتبط و با کیفیت بالای ۳۰۰ dpi هنگام طراحی بروشور استفاده شود.
انتخاب رنگ مناسب
انتخاب رنگ مناسب نیز یکی دیگر از عناصری که در طراحی بروشور باید در نظر گرفت. معمولا توصیه میگردد، تا از رنگی استفاده کنید، که پیام برند و سازمان شما را به مخاطبان انتقال دهد. به عنوان مثال، شما اگر برای معرفی برند خود از رنگ قرمز استفاده میکنید، پس بهتر است که از همان رنگ برای طراحی بروشور خود نیز بهره ببرید.گاهی ممکن است، که از دو یا سه رنگ متفاوت در بروشور استفاده شود، که ما به شما پیشنهاد میکنیم، تا از رنگهای متضاد و یا مکمل در طراحی بروشور خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر از رنگ قرمز بهره میبرید، میتوانید از رنگ متضاد آن یعنی آبی در طراحی بروشور استفاده نمائید.