بنر تبلیغاتی و مزایای آن را نمیتوان با سایر روش های تبلیغاتی مانند چاپ کارت ویزیت مقایسه کرد. بنرهای تبلیغاتی شامل متون و تصاویری هستند، که به صورت یکپارچه در کنار هم قرار گرفته، تا پیام تبلیغاتی سازمان را به مشتریان هدف برساند. این بنرها، معمولا چاپی بوده و مطمئنا روزانه هنگام عبور از خیابانهای سطح شهر با این بنرهای تبلیغاتی برخورد کردهاید.
در تحقیقات بازاریابی بسیاری از شرکتهای تولیدی و خدماتی آمارها نشاندهنده اینست که، اگر در زمان و مکان مناسب از بنرهای تبلیغاتی استفاده کنند، این امر میتواند، در اموری مانند بازاریابی، تبلیغات و حتی در پیشبرد فروش آنها بسیار موثر واقع شود.
استفاده از بنرهای تبلیغاتی، از زمانهای گذشته تا کنون رواج داشته و بسیاری از شرکتها و سازمانها، استفاده از این روش را موثر توصیف کرده و برندهای معروف در بسیاری مواقع هنگام معرفی محصول جدید، برندینگ یا حتی برای معرفی کمپینهای تبلیغاتی خود از این روش تبلیغاتی بهره میبرند.
تیم تیک پرینت قصد دارد در این مقاله چند تیتر اساسی درباره بنرهای تبلیغاتی را برای شما مرور کند.
تاریخچه بنر تبلیغاتی
پیشینه بنرهای تبلیغاتی به قرون وسطی میرسد. در زمانهایی که جنگهای مختلفی به نام بیرق رخ میداد. حتی شواهدی در تاریخ نشان داده که در زمان حضرت عیسی از بنر در کلیساها استفاده میشد.
در سال ۱۸۴۰، اولین بار اتحادیه کارگری بریتانیا در مراسم اول می (روز کارگر) از بنر استفاده کرد، که این امر باعث شد تا اعضای اتحادیه به صدها نفر برسد. بعد از آن در سراسر جهان از بنرهای تبلیغاتی که قالب آن رنگ قرمز بود، برای روز جهانی کارگر استفاده شد.
در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، در استرالیا و در مراسمی سالانه به عنوان روز کارگر از بنر استفاده شد، که فقط در سیدنی ۷۰ اتحادیه صنفی با دیدن این بنرهای تبلیغاتی در این مراسم شرکت کردند.
همچنین سالیان بسیاری است که در کشورهای مختلف، بنرها برای تبلیغات کسبوکارها مورد استفاده قرار میگیرند. به عنوان مثال، در خیلی از شهرهای بریتانیا ، شهرداری شهر، برای تزئین و جذب گردشگر از بنرهای تبلیغاتی استفاده میکند.
بنرها را میتوان در اندازه و رنگهای مختلف چاپ کرد. حتی میتوان با توجه به نوع کسبوکار آن را در اشکال مختلف نیز چاپ کرد.
گاهی ممکن است تا بنر را در سطح بزرگراهها بر روی تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی در ابعاد و سایزهای بزرگ قرار داد. گاهی ممکن است از بنرهای کوچکتر در مراکز خرید استفاده کرد. اندازه و سایز بنر بستگی به جایگاهی دارد که بنر در آن قرار میگیرد.
بنر تبلیغاتی و مزایای آن
بنرهای تبلیغاتی، نیز مانند سایر روشهای تبلیغاتی دارای مزایائی هستند، که در ادامه مقاله به بررسی مختصری از مزایای این ابزار تبلیغاتی خواهیم پرداخت.
انتقال پیام به مخاطبان از طریق بنر تبلیغاتی
بنرها نیز مانند بروشورهای تبلیغاتی و کاتالوگ ها و کارت ویزیت یکی از روشهای اطلاع رسانی و انتقال پیام تبلیغاتی به مخاطبان است. این روش چاپی نیز مانند سایر روشها شامل متون و تصاویری است، که پیام کسبوکار را به مخاطبان منتقل میکند.
امروزه بنرها همانند پوسترها، پیام تبلیغاتی را در قالب یک طرح هنری و گرافیکی به مخاطبان عرضه میکنند.
معرفی محصول از طریق بنر تبلیغاتی
بنرهای تبلیغاتی، ابزار خوبی برای ترغیب مشتریان برای خرید محصول هستند. از این رو زمانی که افراد با این بنرها درسطح شهر مواجه میشوند، ابتدا باعث یادآوری و تکرار نام برند برای آنها شده سپس با یادآوری مکرر به مخاطبان، آنها را ترغیب به خرید میکند.
برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق چاپ بنر تبلیغاتی
چاپ بنر به کسبوکارها این فرصت را میدهد، تا با مخاطبان ارتباط برقرار کنند و با انتقال پیام از طریق خلاقیتی که در طراحی بنر بکار رفته با افراد ارتباط موثر بگیرند.
نکته مهمی که باید حتما در طراحی یک بنر تبلیغاتی بکار گرفته شود، خلاق بودن تصاویر و محتوای بنر است، تا بتواند در ذهنها نقش بسته و باقی بماند. که این امر باعث افزایش برندینگ و سپس فروش محصولات یا خدمات شود.
بنرها و پوسترها همان به عنوان بازاریابان بی سر وصدا معروف شدهاند، اما با سروصداترین روشهای بازاریابی بوده که صدای اصلی برند را به گوش مردم میرسانند.
تعداد زیادی از افراد هستند، که از طریق بنرهای تبلیغاتی با برند شما آشنا میشوند و تصمیم به خرید از برند شما را میکنند.
نتیجه گیری:
پس نتیجه میگیریم، که حتما هنگام طراحی و چاپ آنلاین بنر از خلاقیت زیادی استفاده کنید، تا با استفاده از این خلاقیت، بتوانید مخاطبان بسیاری را جذب برند خود کنید، تا علاوه بر برندینگ به افزایش فروش محصولات خود نیز کمک کرده باشید. از این رو، حتما به بررسی بنر تبلیغاتی و مزایای آن پرداخته، سپس اقدام به طراحی آن کنید.
مطالب مرتبط: