
اصول و نکات اصلی در طراحی و چاپ آنلاین تراکت

.png)

امروزه افراد زیادی برای تبلیغ کالا و محصولات و حتی خدمات خود از بروشور ، کاتالوگ و کارت ویزیت استفاده می کنند. کارت ویزیت یا بروشور شناسنامه ی از خدماتی که قصد ارائه آن را دارید می باشد، چون توضیحاتی مختصر و کامل را در مورد محصولات و یا خدمات به مخاطب شما می دهد. برای داشتن یک تبلیغ درست به نکات زیر توجه کنید.
شناخت مخاطب در طراحی یک تراکت
اول باید بدانیم که خدمات ما که قصد داریم کارت ویزیت یا تراکت طراحی کنیم برای چه قشری از جامعه مناسب است و با چه کسانی سر و کار داریم مثلا تراکت محصولات آرایشی بهداشتی است که بیشتر طرفتان خانم ها هستند که ممکن است نیمی از تبلیغاتتان را آقایان درک نکنند پس مهم است که مخاطبان خود را جذب کنید.
در نوشته های تبلیغاتی خود نکات اصلی ریزتر شوید
مثلا اگر محصول آرایشی است باید روی نکته های اصلی زوم کرد مثال (آیا می خواهید پوستی شداب و بدون چروک داشته باشید ؟
آیا می خواهید از شر جوش ها رها شوید و پوستی صاف و شاداب را تجربه کنید ؟)
به این صورت با نکات جذاب توجه خواننده را به محصول و مطالب دیگر جذب می کنید .
نوشته های تبلیغاتی خود در تراکت
خدمات خود را در به گونه ای شرح دهید که مخاطب شما احساس نیاز پیدا کند
دقت کنید بیشتر به نکات و مشکلات ریزی که افراد زیاد با دیگران مطرح نمی کنند می پردازد و گویی درد دل شما را می گوید .پس هر چه ریز بین تر باشید از رقبا جلوتر هستید و موفق تر خواهید بود .
مثلا توضیحات و دقت به چیز هایی که بسیار ریز هستند و قابل توجه هستند و باعث جذب خواننده می شود که شما دقت و تحقیقات زیادی برای محصولتان دارید مثلا (اگر شوره های ریزی دارید و مدام روی شانه های شما سفید می شود و در مهمانی ها از این قضیه رنج می برید و دلتان می خواهد که لباس های مشکی و مجلسی بپوشید اما شوره ها نمی گذارد به پیشنهاد ما فکر کنید، با استفاده از این محصول تاثیر شگفت انگیز آن را خواهید دید.)
اگر شرکت خدماتی دارید و خدماتی برای افراد سالخورده در منزل دارید با نوشتن این متن نظر مخاطبان خود را جلب کنید (نگران فرد بیمار و سالخورده نباشید؛ اگر دیابت دارند پرسنل ما به صورت مرتب قندشان را اندازه می گیرند، نگران تزریقات انسولین بیماران دیابتی نباشید، اگر سالمند شما نیاز به استفاده از پوشک دارند بدون نگرانی به ما بسپارید به موقع پوشکشان را تعویض می کنیم، در وقت معین داروهایشان داده می شود، اگر نیاز به فیزیوتراپی خانگی دارند بدون نگرانی افراد متخصص ما می توانند شما را در این امر یاری کنند.
استفاده از عکس و تصاویر مرتبط
در هر تراکت یا بروشور باید سعی شود عکسی که به آن خدمات و یا محصولات مرتبط باشد استفاده شود تا بیننده و خواننده ی تبلیغ را به اشتباه نیندازد. عکس و تصویر می تواند بهترین تبلیغ باشد چون در ذهن مخاطبان بیشتر می ماند و جذبه ی بیشتری از یک سری کلمه و جمله دارد چه بسا که عکس زیبای یک تراکت و بروشور نظر افراد را به خواندن آن تبلیغ جلب می کند .
استفاده از عکس و تصاویر مرتبط در تراکت
سعی کنید در نوشته های خود از حشویات دوری کنید
سعی کنید اطلاعات را به صورت در هم و برهم و پراکنده روی کارت نیاورید و بهتر است اطلاعات تراکت و بروشور دسته بندی شده و ساماندهی شده باشد و بهتر است از نوشتن متن های بزرگ و خسته کننده دوری شود و جملات کوتاه و رسا باشند .
سعی کنید اطلاعاتی کوتاه و جامع بدهید
در کارت ها و یا بروشورها باید اطلاعات فروشگاه، شرکت، مغازه و یا هر ساختمانی که محصولاتی برای فروش و یا خدماتی برای ارائه دارند نوشته شود از قبیل آدرس، تلفن، آدرس سایت، ایمیل و در مواقعی حتی کروکی مکان است.
باید حتما نام فروشگاه و یا شرکت ذکر شود تا در خاطره ها بماند و زبان به زبان بچرخد حتما برای اطلاعات کارت ویزیت و یا بروشورو تراکت ها از افکت های گرافیکی استفاده کنید
تخفیف ها و پیشنهاد های ویژه به چشم بیایند
مشتری جذب این نوشته ها می شود و انگیزه ی بهتری به آن ها می دهد .
امروزه فروشگاه هایی که محصولات تخفیفی دارند بیشتر فروش می کنند مثلا اجناس فلان کد و فلان کد تا 30 درصد تخفیف دارند و یا تخفیف ۳۰ درصد بر روی همه ی اجناس .
تشویق مشتری برای تماس با فروشندگان
استفاده از تبیلغات ترغیب کننده و تکنیک هایی که باعث شود مشتری بلافاصله با کمپانی آن ها بدون اتلاف وقت تماس بگیرد مثلا (اگر تا پایان هفته تماس بگیرید از تخفیف ویژه برخوردار می شوید و یا تخفیف های ما ویژه ی این 3 روز می باشد بشتابید)
مزیت سفارش چاپ آنلاین این است که شما می توانید قبل از چاپ تراکت، بروشور و یا کارت ویزیت خود را چند بار بخوانید و نوشته ها و اعداد را چک کنید چون اگر اشتباهی در آن صورت بگیرد در اصل کارت شما ممکن است بی ارزش شود پس در نوشتن آدرس و تلفن و نام شرکت دقت لازم را داشته باشید .
اهمیت انتخاب کاغذ چاپ
این موضوع بیشتر در کاتالوگ ها و کارت ویزیت ها مهم است که کارت ها از جنس خوب و مقاوم و با رویه ی پلاستیکی باشند تا لبه ی آن ها به سرعت خراب نشود.
اهمیت کیفیت چاپ
استفاده از کاغذهای روکش گلاسه و لمینت و یا براق کار شما را جذاب تر و شیک تر نشان می دهد. برای جذاب تر شدن بعضی تراکت ها از تکنیک های تا کردن های چندلایه ای استفاده می شود. استفاده از رنگ ها و افکت ها و برجسته کردن به جای کلمات استفاده کنید کارت شما زیباتر می شود.
اهمیت کیفیت چاپ
سخن آخر
توصیه می شود بخاطر قیمت ارزان تر بدون مشورت با افراد متخصص و بدون داشتن شناختی از کارهای بی کیفیت برای تراکت، بروشور و کارت های ویزیت خود به کار نبرید. کارهای ساده ای که جنس مرغوبی ندارند و به سرعت پاره و خراب می شوند.
اما افراد زیادی هستند که دوست دارند کارتها و بروشورهای کاملا مهندسی شده با دیزاین در خور شرکت و یا فروشگاه و دیزاین خود داشته باشند و برای این کار از کاغذها و نمونه کار های عالی استفاده می کنند و به دنبال افراد متخصص در این کار هستند تا کارتی زیبا و خوش ترکیب و همچنین کار آمد تهیه کنند و برایشان هزینه کردن بیشتر مشکلی ندارد چون می دانند که این خرج کردن در اصل یک نوع سرمایه گذاری است.
-
لیوان سرامیکی چیست؟ و چند نوع دارد؟1400/8/11
-
تفاوت فتوشاپ و ایلوستریتور در طراحی فایل های چاپی1400/11/18
-
نحوه طراحی برچسب: 8 نکته منحصر به فرد برای تازه کارها1400/12/12
-
چاپ کارت ویزیت استاندارد و مهمترین نکات1401/1/16
-
10 قانون طلایی طراحی کارت ویزیت1401/1/25
-
اهمیت شکل در طراحی1401/5/16
-
رسیدگی به نیاز های مشتریان در حوزه چاپ آنلاین1401/5/30