
نحوه طراحی برچسب: 8 نکته منحصر به فرد برای تازه کارها

.png)

در برخی از محصولات، علاوه کیفیت محصول، لیبلی که نشان دهنده معرفی آن محصول نیز هست، در فروش آن بسیار مهم است. طراحی گرافیکی لیبل محصولات و کیفیت کاغذی که برای لیبل استفاده میشود، در فروش آن میتواند موثر باشد. لیبل میتواند نقش بازاریاب یک محصول را ایفا کند.
همچنین مطالعه کنید:

بنابراین اگر مدیر محصول و یا مدیر عامل شرکتی هستید، که میخواهید محصولی را به بازار معرفی کنید، حتما به نوع چاپ، طراحی گرافیکی و کاغذی که برای لیبل استفاده میکنید، دقت کنید.
اما چگونه یک لیبل شفت انگیز طراحی کنیم؟ ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید تا به شما بگوییم که از طریق یک سری روشهای آسان، یک لیبل حرفه ایی طراحی کنید.
انواع لیبل
قبل از اینکه بخواهید طراحی یک لیبل را شروع کنید، ابتدا باید با انواع آن آشنا شوید.
• لیبل آدرس
• لیبل یا برچسب فراخوان
• لیبل محصول
• لیبلهای بسته بندی
• لیبل نام محصول
برای انتخاب نوع لیبل و طراحی آن حتما دقت لازم را انجام دهید.زیرا بودجهایی که برای طراحی یک لیبل هزینه میکنید، میتواند باعث فروش و یا عدم فروش محصول شما شود.
برای طراحی یک لیبل حرفهایی باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟
بهترین ابزار را انتخاب کنید
قبل از اینکه بخواهید یک لیبل زیبا طراحی کنید، باید یک ابزار مناسب را انتخاب کنید. امروزه ابزارهای گرافیکی بسیاری هستند، که میتوانند به شما کمک کنند تا یک لیبل حرفهایی طراحی کنید. همچنین ابزارهای آنلاینی هستند که میتوانند به شما کمک کنند تا بدون خارج شدن از محل کار خود، یک لیبل شگفت انگیز طراحی کنید.
ابزارهایی مانند Adobe suite از جمله Photoshop،illustrator و InDesign ابزارهای گرافیکی هستند که شما میتوانید از طریق این ابزارها یک لیبل حرفهایی طراحی کنید.
تفاوت فتوشاپ و ایلوستریتور در طراحی
Canvas و Freepik نیز ابزارهای آنلاینی هستند که میتوانند به شما کمک کنند تا به صورت آنلاین و بدون نیاز به آموزش طراحی، یک لیبل حرفهایی طراحی کنید.
مهمترین اطلاعات را درج کنید
هنگام طراحی یک لیبل، حتما اطلاعات مهم وکلیدی را بر روی برچسب درج نمائید. با متن طولانی، برچسب شما گیج کننده میشود. به همین دلیل سعی کنید تا اطلاعات مهم و مورد نیاز را بر روی لیبل طراحی کنید.
به عنوان مثال اگر شما محصولی مانند قهوه تولید میکنید، حتما اطلاعاتی مانند منشا دانه قهوه، نوع برداشت، نام برند، لوگو و تاریخ تولید و انقضا باید بر روی برچسب طراحی شده، درج شود.

به بسته بندی و ظروف محصول فکر کنید
اندازه، شکل و نوع بسته بندی ظرف محصول شما، قطعا طراحی نوع برچسب شما را تعیین میکند. به عنوان مثال اگر شما محصول ادویه را در یک ظرف کوچک قرار میدهید، پس نیاز دارید تا برچسبی به اندازه همان ظرف طراحی کنید. اما باید یادآوری کنیم که اطلاعات مفید و ارزنده و کوتاه که مشتری را گیج نکند، باید بر روی برچسب درج شود.
هر محصول بسته بندی منحصر به فرد خود را دارد (یک شیشه سس کچاپ به برچسب بسیار متفاوتی نسبت به یک بسته کوکی یا یک جفت هدفون نیاز دارد). بنابراین، زمانی که شما در حال طراحی یک برچسب محصول هستید، بسیار مهم است که به بستهبندی محصول اهمیت دهید.
یک نام تجاری ثبت کنید
هنگام طراحی برچسب محصول، حتما از ثبت کردن نام تجاری خود غافل نشوید.
برچسب محصول شما دو وظیفه اصلی بازاریابی دارد:
• باید به مشتری شما بگوید که چه محصولی داخل بسته بندی محصول وجود دارد.
• باید بتواند شرکت شما را تبلیغ کند.
یک سوال مهم دیگری مطرح است، چگونه میتوانید مطمئن شوید که برچسب محصول، برندینگ شما را انجام میدهد؟ با چاپ لوگوی خود بر روی لیبل، آن برچسب میتواند برندینگ محصول شما را نشان دهد.
اگر لوگوی محصول شما بر روی لیبل درج شود، به راحتی میتواند محصول شما را برندینگ کند.
لیبل واضح و خواندنی باشد
اگر مشتری شما نتوانند، محتوای لیبل محصول شما را بخوانند، برای محصول شما ضد برندینگ میشود. اگر حتی لیبلی زیبا طراحی کنید، اما لیبل شما خوانا نباشد، به ضرر شما خواهد بود.
پس خوانایی مهمترین عنصری هست که هنگام طراحی لیبل باید آن را درنظر بگیرید.
اگر محصولات شما در قفسه فروشگاههای بزرگ و در میان محصولاتی که رقیب محصول شما هستند، قرار میگیرد، باید علاوه بر طراحی جذاب، اطلاعات دقیق محصول و خوانایی داشته باشند.

از فونتهای مناسب استفاده کنید
یک طراح گرافیک هنگام طراحی لیبل به خوبی میداند، که رنگ و فونت مناسب چه قدر میتواند به جذابیت لیبل شما بیافزاید.
هنگام طراحی لیبل سعی کنید تا از فونتهای جذاب با اندازههای تقریبا نزدیک به هم اسفاده کنید.
سعی کنید برای داشتن یک لیبل جذاب، از دو فونت اصلی هنگام درج اطلاعات استفاده کنید. فونتهایی که شیک بودن و مدرن بودن را به خریدار القا کند.
استفاده از فضای سفید
اصطلاح "فضای سفید" به فضای خالی بین عناصر مختلف در یک صفحه، کارت ویزیت یا برچسب اشاره دارد. این امر به ویژه در طراحی گرافیک بسیار مهم است، زیرا باعث میشود طراحی شما بیش از حد به هم ریخته نشود که چشم را اذیت کند.
اطمینان حاصل کنید که فضای کافی و سفید در اطراف هر عنصروجود داشته باشد. لوگو، نام محصول، تصاویر همه عناصر باید دارای فضای کافی برای نمایانگری داشته باشند.

یک عنصر تزئینی اضافه کنید
برچسبها باید قبل از هر چیز اطلاعاتی را در مورد محصولاتی که روی آنها قرار دارند، به اشتراک بگذارند. با این حال، این بدان معنا نیست که آنها نباید جذاب باشند، در واقع، آنها باید کاملاً جذاب باشند!
هر برچسب محصول باید حداقل یک عنصر طراحی تزئینی داشته باشد، تا به آن خاصیت هنری بدهد. این عنصر میتواند یک عکس از محصول در حال استفاده، یک تصویر یا الگوی تزئینی و یا حتی استفاده از یک رنگ جذاب باشد.
مطالب مرتبط:
بازیگوش باشید
از دوران کودکی تا الان کدام محصولات بیشتر از همه در ذهن شما ثبت شده است؟ به احتمال زیاد نوع بسته بندی، نوع طرح گرافیکی که بر روی بسته بندی درج شده، شما را یاد خاطراتی خواهد انداخت.
بازیگوش باشید و سعی کنید تا شخصیت برند خود را تقریبا مشابه محصولاتی که برای شما نیز خاطره انگیز بوده، طراحی کنید. زمانیکه مشتری در میان قفسههای فروشگاه در حال قدم زدن و انتخاب محصولی است، با دیدن تصویر روی محصول شما، خاطراتی نیز برای او زنده خواهد شد و ناخودآگاه محصول شما را حتی اگر شده یکبار تست خواهد کرد.
مواردی که در این مقاله به آن ذکر شد، درطراحی یک لیبل جذاب بسیار تاثیرگذار است، به همین دلیل هرگز این موارد از یاد نبرید.
شما میتونید با خیال راحت طرح های لیبل خود را در تیک پرینت چاپ کنید و تیم ما به صورت کامل قبل از چاپ آن را برسی می کنند.
به این مقاله چه امتیازی میدید؟
میانگین امتیاز ها :
4.8
از 5
خوب
با تشکر از همکاری شما
دیدگاهتان را بنویسید