
10 قانون طلایی طراحی کارت ویزیت

.png)

نحوه طراحی کارت ویزیت: 10 قانون طلایی

کارت ویزیت نشان دهنده گام بعدی در تحقق رویای کسب و کار کوچک شماست. کارت ویزیت برای بسیاری از مشتریان بالقوه، اولین تعاملی است که با برند شما خواهند داشت. بنابراین، مطمئن شوید که این تعامل مثبت است.
یک کارت ویزیت با طراحی مدبرانه، کاری بیش از انتقال اطلاعات تماس شما به مشتریان را انجام میدهد. این کار شما را حرفهای جلوه میدهد، اعتماد مشتریان را جلب میکند و کسب و کار کوچک شما را از دیگران متمایز میکند.
اما قبل از اینکه بخواهید کارت ویزیت را به مشتریان خود دهید، ابتدا کمی تامل کرده و از خود بپرسید: چه نوع کارت ویزیتی مناسب برا شما هست؟ کدام نوع کارت ویزیت میتواند شما را ازدیگران متمایز کند و در نهایت باعث رونق کسبوکار شما میشود؟
جواب آن را به شما میگویم.
چگونگی نحوه ارائه اطلاعات از طریق کارت ویزیت دقیق ترین پاسخی است، که میتوان به این سوالات داد. به همین منظور ما قصد داریم تا در ادامه این مقاله به بررسی 10 نکته ضروری در مورد نحوه طراحی کارت ویزیت، به شما بگوئیم، تا با در نظر گرفتن این نکات بتوانید یک کارت ویزیت حرفهایی طراحی کنید.
برای شروع آماده اید؟
قوانین طلایی طراحی کارت ویزیت
• الگویی پیدا کنید که شخصیت برند شما را منعکس کند
• یک فونت مناسب انتخاب کنید
• اشکال و اندازه مناسب برای طراحی کارت ویزیت انتخاب کنید
• اطلاعات خود راسازماندهی کنید
• لوگوی مناسبی انتخاب کنید
• بازاریاب شما باشد
• مقداری فضای سفید در کارت ویزیت خود داشته باشید
• یک ویژگی خاص به کارت ویزیت خود اضافه کنید
• اطلاعات تماس خود را دقیقا اعلام کنید
• اطلاعات خود را چک کرده و تصحیح کنید
الگویی پیدا کنید که شخصیت برند شما را منعکس کند
کارت ویزیت شما چیزهای زیادی در مورد شما و کسب و کار کوچک شما میگوید. بنابراین، طرحی را انتخاب کنید که نشان دهنده برند شما باشد. شاید شما یک دکوراتور داخلی باشید که در سبک مدرن تخصص داشته و خطوط تمیز را دوست دارد.
آن را با الگویی تمیز و ساده منعکس کنید. یا شاید فروشگاه لوازم ورزشی دارید، کارت شما باید رنگارنگ بوده و نشان دهنده رفتار دوستانه شما با مشتریان باشد.
فونت مناسب کارت ویزیت را پیدا کنید
اگر فونتی وجود دارد که در وب سایت یا سایر مواد بازاریابی از آن استفاده کردهاید، آن را در کارت ویزیت خود بیاورید. فونتی که انتخاب میکنید باید نشاندهنده برند شما باشد.
اگر مربی خط هستید، از فونتهای زیبا استفاده کنید. اگر خواننده هستید میتوانید از تصاویر و یا فونتهای که نشان دهنده الفبای موسیقی هستند، استفاده کنید.
انتخاب اشکال و اندازه مناسب برای کارت ویزیت
بیشتر کارتهای ویزیت مستطیل شکل هستند و به اندازه یک کارت اعتباری هستند و به صورت افقی قرار میگیرند. مردم با این قالب آشنا هستند، بنابراین انتخاب مطمئنی برای طراحی کارت ویزیت است. اما اگر میخواهید متمایز شوید، از شکل مربع، گوشههای گرد یا جهت عمودی استفاده کنید.
اطلاعات خود را سازماندهی کنید
زمانیکه صحبت از اطلاعات میکنیم، کارت ویزیت شما باید گویای اطلاعات بسیار مناسبی مانند اطلاعات تماس، آدرس و سایر راههای ارتباطی باشد، که مشتریان میتوانند از طریق آن با شما در ارتباط باشند. همچنین نام، عنوان شغلی، نام کسبوکار، ایمیل و آدرس سایت خود را در آن قرار دهید.

هنگامی که اطلاعات خود را به کارت ویزیت خود اضافه میکنید، نحوه قرار دادن آن را نیز در نظر بگیرید. هر قسمت از اطلاعات باید به وضوح قابل تشخیص بوده و به خوبی با یکدیگر ارتباط داشته باشند.
یک جریان بصری خوب برای طراحی کارت ویزیت باید با لوگو شروع شود، سپس نام و اطلاعات ثانویه مانند آدرس ایمیل و شماره تلفن خود را در کارت ویزیت درج کنید.
بازاریاب شما باشد
کاری کنید که کارت ویزیت شما دو برابر بیشتر برای شما و کسب و کار کوچکتان بازاریابی کند. اگر پزشک هستید برای نوبت بعدی بیماران از پشت کارت ویزیت استفاده کنید.
اگر صاحب رستوران هستید، یک منوی مختصر از غذاهای خود را در پشت کارت ویزیت قرار دهید. اگر فروشنده جواهرات هستید، نمونهایی از طرح جواهرات خود را در پشت کارت ویزیت قرار دهید.
لوگوی مناسب انتخاب کنید
کارت ویزیت، اطلاعاتی فراتر از اطلاعات تماس شما را باید در اختیار مشتری قرار دهد.لوگو باید نشان دهنده نوع خدمات و یا محصولاتی باشد، که شما میخواهید آن را معرفی کرده و بازاریابی کنید.
رنگ لوگو نیز بسیار مهم است، اگر پزشک باشید بهتر است از رنگهایی استفاده کنید که نشان دهنده نوع فعالیت شما هست. لوگو در حقیقت نمای بصری است، که کسبوکار شما را به مشتریان معرفی میکند.

ایجاد فضای سفید در کارت ویزیت
بهتر است که کارت ویزیت خود را از انواع اشکال و فونتهای مختلف شلوغ نکنید. کمی فضای سفید نیز در کارت ویزیت خود داشته باشید، تا چشم مشتری از تعداد زیادی اطلاعات و اشکال مختلف خسته نشود.
اضافه کردن یک ویژگی خاص به کارت ویزیت
اگر میخواهید کارت ویزیتی متفاوت داشته باشید، بهتر است که از یک عنصر جذاب و یا یک چاپ غیر معمول استفاده کنید. حتی پوشش برجسته و براق نیز میتواند کارت شما را متمایز کند. برخی از افراد نیز علاقه زیادی به طرحهای سه بعدی دارند. استفاده از طرح سه بعدی نیز میتواند کارت ویزیت شما را بسیار متفاوت تر از یک کارت ویزیت معمولی نمایش دهد.
اطلاعات تماس خود را دقیق اعلام کنید
دقیق اعلام کردن اطلاعات تماس بسیار مهم است. اگر اطلاعات خود را دقیق اعلام نکنید، مشتری نمیتواند با شما ارتباط بگیرد، در نتیجه به سراغ رقیب شما خواهد رفت.
اطلاعات خود را چک کرده و تصحیح کنید
اشتباه تایپی یک از بدترین موضوعاتی هست که برای شما ممکن است اتفاق بیافتد. اگر کارت ویزیتی با اطلاعات اشتباه و یا حتی تایپ اشتباه طراحی کرده و متوجه آن نباشید، شما هزار کارت ویزیت با اطلاعات ناقص و اشتباه خواهید داشت، که نمیتوانید از آن استفاده کنید.
نه تنها کلی ضررمالی برای شما ایجاد میکند، بلکه دوباره مجبور میشوید تا کارت ویزیت جدیدی را طراحی کرده و مجددا چاپ کنید.
مطالب مرتبط :
به این مقاله چه امتیازی میدید؟
میانگین امتیاز ها :
4.7
از 5
خوب
با تشکر از همکاری شما
دیدگاهتان را بنویسید
مطالب پیشنهادی
محصولات پیشنهادی